Erasmus in Toulouse - de eerste maand - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Mayime Schaub - WaarBenJij.nu Erasmus in Toulouse - de eerste maand - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Mayime Schaub - WaarBenJij.nu

Erasmus in Toulouse - de eerste maand

Door: Mayime Schaub

Blijf op de hoogte en volg Mayime

30 September 2016 | Frankrijk, Toulouse

Hoi!

1 September ben ik aangekomen in Toulouse. Ik ga namelijk één semester studeren aan Toulouse Business School (TBS). Ik zal hier elke maand een stukje schrijven over alles wat ik heb meegemaakt.

Ik verblijf mijn eerste 6 weken bij een Franse familie (vrienden van een goede vriend) midden in het centrum van de stad. Ze hebben echt een ontzettend mooi groot huis met een grote tuin, heerlijk met dit weer (het is nog gemiddeld 30 graden hier). De jongste zoon, Maxime, woont ook nog thuis, zijn kamer zit naast mijn kamer. Toen ik aankwam heb ik alles uitgepakt en heeft Maxime me de stad laten zien. Ook hebben we direct een Frans abonnement met internet voor me geregeld. Die avond heb ik met de familie gegeten, gambas a la plancha, lekker buiten in de tuin.

2 september hadden we introductiedag. Ik had met Tim (jongen van IBL) afgesproken om samen naar de campus (normaal is deze campus alleen voor master studenten, maar voor het gemak was hier de introductiedag) te lopen. Daar ontmoette we ook nog 2 andere jongens van IBL. We hebben veel informatie gekregen die dag. Het eerste weekend hebben we met z’n vieren doorgebracht en we hadden vrijdagavond een feest, erg gezellig. Ook heb ik me dat weekend ingeschreven bij een sportschool.

De 2 weken daarop hadden we een soort van introductieweken. Alleen de Erasmus studenten hadden les, B2 en B3 door elkaar (ik zit in B3, omdat bachelor in Frankrijk 3 jaar duurt in plaats van 4 jaar). We hadden dus 2 weken hetzelfde vak ‘Understand French culture’. Ik vond dit een goede manier om iedereen te leren kennen. Tijdens deze weken heb ik ook een paar leuke meiden ontmoet waar ik nu mee optrek (uit Duitsland, de Filipijnen en België).
Er is helaas een heel groot nadeel aan de Bachelor campus van Toulouse Business School. Het zit namelijk echt in the middle of nowhere! Vanaf het centrum is het ongeveer een uur reizen met de metro en de bus. Gelukkig woont bijna iedereen in het centrum dus kunnen we samen reizen. Dit zijn trouwens bijna alleen maar de buitenlandse studenten, want bijna alle fransen hebben een eigen auto.

Het tweede weekend van september ben ik met twee meiden een weekendje naar Montpellier geweest. We kenden elkaar eigenlijk nog maar 2 dagen, maar we hadden alle drie zin om naar het strand te gaan, aangezien het 30 graden was. Het was een erg gezellig weekend en hebben veel meegemaakt.

Verder heb ik deze maand ook nog het stadje Albi bezocht. Net zoals naar Montpellier gingen we met een blablacar (super goedkoop en gezellig). Ik vond Albi een mooi stadje, maar het was wel wat klein. We zijn ook naar een kerkdienst geweest, 2wee meisjes zijn gelovig, ik vond dit erg indrukwekkend om te zien.

Aan het eind van de maand kwam een goede vriend langs. Hij komt zelf uit Toulouse, maar woont in Denemarken. Hij heeft mij veel laten zien in de stad en waar hij vroeger altijd naar toe ging en waar hij heeft gewoond enzo. Verder ben ik ook nog naar een voetbalwedstrijd geweest (Toulouse – Paris St. Germain). Ondanks het feit dat voetbal niet de grootste sport is van Toulouse (dit is namelijk rugby) was het erg druk. We hadden ook nog eens gewonnen, niemand had dit ooit verwacht haha.

Op uni hebben we ‘Understanding French Culture’ afgerond met een presentatie en zijn inmiddels de ‘normale’ vakken begonnen. Ik zit nu in een klas met Franse en exchange studenten.

Liefs,

Mayime

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayime

Actief sinds 10 Dec. 2016
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 5459

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 18 December 2016

Erasmus in Toulouse

Landen bezocht: