Erasmus in Toulouse - Oktober - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Mayime Schaub - WaarBenJij.nu Erasmus in Toulouse - Oktober - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Mayime Schaub - WaarBenJij.nu

Erasmus in Toulouse - Oktober

Door: Mayime Schaub

Blijf op de hoogte en volg Mayime

31 Oktober 2016 | Frankrijk, Toulouse

Hoi!

Hier weer een update van de afgelopen maand. Oktober was een maand met veel colleges, maar ook wel leuke tripjes.

Het niveau van de colleges valt me best tegen, ik had namelijk verwacht dat het wat makkelijker zou zijn. Er wordt super veel stof behandeld per les en dat alle colleges 3 uur duren maakt het erg vermoeiend. Sommige dagen heb ik college van 08.30 tot 19.00. Dit betekent dat ik om 7.30 de metro of de bus pak en om 20.00 pas weer thuis ben. Ik volg trouwens 6 vakken: International Trade, Financial Analysis, Law & Business, Services Marketing & Panels, Frans en Projet Collaboratif. Alle vakken zijn in het Engels behalve Frans en Projet Collaboratif.

Ik ga 2 tot 3 keer per week naar de sportschool. Ik volg groepslessen zoals bodypump en zumba. Naar mijn idee ben ik de enige buitenlander, maar dat vind ik niet erg.

Ik ben deze maand ook verhuisd naar mijn eigen appartement. Ik ben er erg blij mee. Het zit in dezelfde straat als het huis van de familie waar ik eerst logeerde, dus midden in het centrum. Het appartement is ongeveer 40 vierkante meter en ik huur het onder van een frans meisje.

In de eerste week van oktober heb ik met een vriendin Carcassonne bezocht. Dit is een middeleeuwse stad een uurtje rijden vanaf Toulouse (we gingen weer met een blablacar). We hadden de hele dag heerlijk weer, hebben het kasteel bezocht en zijn uiteten geweest.

Het weekend daarop zijn we met z’n vijven een nachtje naar Bordeaux geweest. We gingen met twee auto’s. De eerste dag hebben we door de stad geslenterd. Bordeaux is echt een prachtige stad, ik vind het eerlijk gezegd een stuk mooier dan Toulouse. s’Avonds hebben we eten besteld en lekker niks gedaan in het hostel.
Op zondag zijn we naar Dune du Pyla geweest. Het was ongeveer een half uurtje reizen met de trein vanaf Bordeaux. Les Dunes du Pyla zijn de hoogste zandduinen van Europa. Het was echt super indrukwekkend. Na een klim naar de top van de duinen heb je aan de ene kant alleen maar bomen en aan de andere kant de oceaan. We hebben hier ongeveer een uur lang in het zand gelegen, genieten van het uitzicht en de zon.

Verder ben ik deze maand een kort weekje in Groningen geweest. We hadden namelijk een week vrij, een soort van herfstvakantie. Ik heb leuke dingen gedaan met mijn vriend, familie en geluncht met een vriendin.

Liefs,
Mayime

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayime

Actief sinds 10 Dec. 2016
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 5461

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 18 December 2016

Erasmus in Toulouse

Landen bezocht: