Erasmus in Toulouse - November - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Mayime Schaub - WaarBenJij.nu Erasmus in Toulouse - November - Reisverslag uit Toulouse, Frankrijk van Mayime Schaub - WaarBenJij.nu

Erasmus in Toulouse - November

Door: Mayime Schaub

Blijf op de hoogte en volg Mayime

28 November 2016 | Frankrijk, Toulouse

Hoi!

Hier mijn update van november.

November is snel voorbijgegaan. Ik heb heel veel colleges en lange dagen gehad. Het is inmiddels wat kouder geworden, maar het kan nog steeds per dag erg verschillen. De ene dag is het 12 graden en de andere dag 19, best irritant..

Deze maand hebben we geen andere stad bezocht dus we zijn elk weekend lekker opstap geweest. Voor zover je het stappen kan noemen.. Er zijn erg weinig clubs in Toulouse en alle bars sluiten rond 2 of 3 uur. We hebben daarom meer huisfeestjes gehad, ook gezellig.
Er is me wel wat opgevallen, het is blijkbaar verboden om s’ nachts eten te verkopen. Mijn straat zit vol met kebabzaken maar ze moeten dus s’ nachts allemaal gesloten zijn. We hebben gelukkig ontdekt dat sommige kebabtenten nog wel s’ nachts eten verkopen, maar dan moet je op het luik kloppen en dan kan je wat bestellen. Als je eenmaal je eten hebt, moet je wel direct verder lopen voor het geval de politie het ziet.

We zijn nog naar de bios geweest, naar de film Dr. Strange. Vorige maand waren we ook al naar Bridget Jones Baby geweest, dat was ik vergeten te vertellen. Er is één bioscoop in Toulouse waar de originele films spelen met Franse ondertiteling. Verder hebben we op de zondagen niet veel boeiends gedaan. Soms kwamen wat meiden bij mij thuis en bakte we een taart, keken een film of gingen we uiteten.

Over 2 weekjes is het alweer voorbij. Ik vlieg 18 december naar huis. Ik heb 14, 15 en 16 december tentamens, daar kijk ik best wel tegen op, aangezien het 5 tentamens zijn.. Donderdag 15 december gaan we s'avonds met alle meiden lekker eten als een soort afscheid en we hebben een tijdje terug lootjes getrokken voor kerst, dus dan zullen we ook de cadeautjes geven.
Aan de ene kant ben ik blij als het over is (dit heeft vooral te maken met de tentamens) en aan de andere kant zie ik er tegen op, omdat ik toch leuke vriendinnen heb gemaakt waarvan een paar over twee weken weer naar huis/andere kant van de wereld vliegen..

Liefs,
Mayime

  • 15 Februari 2017 - 12:47

    Tim:

    Leuke blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mayime

Actief sinds 10 Dec. 2016
Verslag gelezen: 1715
Totaal aantal bezoekers 5462

Voorgaande reizen:

01 September 2016 - 18 December 2016

Erasmus in Toulouse

Landen bezocht: